זיהוי פנים בימינו

השימוש בתוכנת זיהוי פנים בשנים עברו נשלט באופן מסורתי על ידי תעשיית האבטחה. שימוש נרחב נעשה  ביישומי מעקב וזיהוי וידאו בשדות תעופה ובמתקני משטרה וצבא.

אולם בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בשוק של זיהוי פנים. החל מאפליקציות ניתוח דמוגרפיות כמו ספירת אנשים בקהל, כולל הערכת הגיל והמין שלהם, דרך מערכות גישה פיזית או לוגית (Access Control), אפליקציות לבתי חולים, בתי ספר ועוד – זיהוי הפנים מחולל מהפכה בתעשיות רבות.

התקדמות מוחצת בטכנולוגיה לאורך השנים אפשרה פיתוח של יישומים חדשים כמעט בכל תחומים. להלן ההתקדמות הגדולה בטכנולוגיה הרלוונטיות ביותר לזיהוי פנים:

זיהוי פנים באמצעות בינה מלאכותית

בשנים האחרונות חלה קפיצה בביצועים של מודלים של בינה מלאכותית, בעיקר בשל היכולת של מאיצי מעבדים לחישוב מקבילי. במילים פשוטות, טכנולוגיית החומרה של המעבדים איפשרה להריץ מודלים מורכבים של תוכנה של רשתות נוירונים, ובינהם CNN ו – DNN. כמובן שאחד התחומים שנהנו מהגידול הדרמטי ביכולת הינו זיהוי פנים. מודלים חדשים של זיהוי פנים הינם מדוייקים משמעותית מהמודלים הישנים שהתבססו בעיקר על “תכנות אנושי” ולא על למידת מכונה עמוקה.

מקומודור 64K  ועד 64 ליבות

עם כוח המחשוב שמכפיל את עצמו כמעט כל שנתיים בעשורים האחרונים (החוק של מור), עברנו דרך ארוכה מאז שהמחשב קומודור 64 יצא לשוק לפני כ – 30 שנה, עם מעבד 1 מגה-הרץ ו -64 קילובייט RAM. השוואה גסה ל – ליבות i7 6 של אינטל תראה שכוח המחשוב הוכפל ב -20,000 (!) מאז, והגידול ב- RAM זינק עוד יותר. בנוסף מחשוב ענן ורב-הברגה מספקים פתרונות מדרגיים וזולים לטווח קצר למערכות בזמן אמת בנפח גבוה.

יותר פיקסלים דולרים פחות

העלייה החדה המתמשכת ביחס “פיקסלים לדולר” אפשרה התפשטות של מצלמות מגה פיקסל המשמשות “העיניים” של טכנולוגיית זיהוי פנים.

טלפון חכם מישהו?

מה שנחשב בעבר למחשב-על, משתרך היום מאחורי הסמארטפון הממוצע. חמוש במעבד עז, ​​מסך היי-רז ומצלמה וחיבור לאינטרנט, הסמארטפון נמצא בכל מקום והוא משנה את האופן שבו האנשים מתקשרים זה עם זה ועם סביבתם ומאפשרים פיתוח אפליקציות חדשות שלא היו אפשריות עד כה.

תוכנה לזיהוי פנים

הזמינות של תוכנות לזיהוי פנים מאפשרת למפתחים להתמקד בפיתוח יישומים ופתרונות חדשים על ידי שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים קיימת במקום לפתח את טכנולוגיית זיהוי הפנים בעצמם.

סקירה של חלק מהאפליקציות השונות של חברתנו ניתן למצוא כאן.